ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΩΝ

«Αγγελιοφόρος», 27/10/98

 

 «Σπάνια συναντάει κανείς έναν πετυχημένο επιχειρηματία που να έχει καλλιτεχνικές ανησυχίες. Όταν μάλιστα αυτές οι ανησυχίες μετατρέπονται σε έργα τέχνης που κουβαλούν μέσα τους την ελληνική ιστορία χιλιάδων ετών και παράλληλα αποτελούν την παραγωγή της επιχείρησης, τότε αναφερόμαστε στην περίπτωση του μαρμαροτεχνίτη Ευάγγελου Φυλακτού.»

 

‘Ακης Καρακασίδης

 

 

«Αδέσμευτος Τύπος», 09/06/04

 

«Το μάρμαρο έχει ψυχή και εκείνος καλείται να του δώσει μορφή και έκφραση. Σμιλεύει την άγρια πέτρα και της δίνει ζωή. Ο λόγος για τον λάτρη του Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού και της Ελληνικής Κλασσικής Τέχνης κ. Ευάγγελο Φυλακτό. Έχει χαρακτηριστεί ως “φύλακας της πολιτιστικής μας κληρονομιάς”. Η επωνυμία αυτή, δεν του αποδόθηκε τυχαία. Τα έργα του γνωστού Μακεδόνα μαρμαρογλύπτη στολίζουν πολλές γωνίες της χώρας μας, αποδεικνύοντας περίτρανα το ταλέντο του.»

 

Φωτεινή Μπακαβέλου

 

«Μακεδονία», 10/04/07   

 

Εκστρατεία για την επιστροφή των Γλυπτών

«Ο κ. Φυλακτός δηλώνει ερωτευμένος με την Καρυάτιδα, την ξενιτεμένη “κόρη” που στέκει μοναχή στο Βρετανικό Μουσείο. Δακρύζει όταν την αντικρίζει. Οργίζεται που μέχρι σήμερα τα Γλυπτά του Παρθενώνα βρίσκονται μακριά από την πατρίδα τους. Γι’ αυτόν τον λόγο και ο ίδιος συμμετέχει με τον δικό του τρόπο στην εκστρατεία για την επιστροφή τους. Ήδη έχει ξεκινήσει τον δικό του αγώνα, μια προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης μαθητών και δασκάλων για την πολιτιστική μας κληρονομιά, καθώς όπως τονίζει, “για να διεκδικήσουμε τους θησαυρούς μας πρέπει να γνωρίζουμε την ιστορία τους”».

 

Δέσποινα Νταρτζάνη

 

 

«Εγνατία», 22/03/06

 

«Δεν μπορώ να κρύψω την ικανοποίηση μου από τον ενθουσιασμό που δείχνουν τα παιδιά των σχολείων που επισκέπτονται τα εργαστήρια μας. Την ώρα που ακουμπούν τους κίονες ή τα κιονόκρανα, νιώθουν πως παρόμοιες σκηνές μ’ αυτές συνέβαιναν και πριν από χιλιάδες χρόνια. Είναι ο καλύτερος τρόπος για να αντιληφθούν οι νέοι – και όχι μόνο – τι σημαίνει αρχαιοελληνική δημιουργία».

Σχόλιο: Ο Βαγγέλης Φυλακτός, στο εργαστήριο του οποίου κατασκευάστηκαν μεταξύ πολλών άλλων και οι σπόνδυλοι για την αναστήλωση του Παρθενώνα, είναι χαρακτηριστική περίπτωση αυτού που αναφέρει ο Ν. Καζαντζάκης στην “Ασκητική” για τα “τρία χρέη” με τα οποία επιβαρύνεται ο Έλληνας: «Το πρώτο σου χρέος εκτελώντας τη θητεία σου στη ράτσα, είναι να νιώσης μέσα σου όλους τους προγόνους. Το δεύτερο να φωτίσης την ορμή τους και να συνεχίσης το έργο τους. Το τρίτο σου χρέος να παραδώσης στο γιό σου τη μεγάλη εντολή να σε ξεπεράση».

 

 

 

«Μακεδονία» (Επιλογές), 07/05/2000

 

«Για τις ευαισθησίες, τα οράματα, το ταλέντο και το εκρηκτικό πάθος για δημιουργία του αυτοδίδακτου καλλιτέχνη από την Πεντάπολη Σερρών έχουν γραφτεί πολλά στον ελληνικό και ξένο Τύπο. Επίσημα πρόσωπα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, που μπορούν να διακρίνουν την αξία, το ταλέντο και το μεράκι, έχουν εκφραστεί με πολύ κολακευτικά λόγια για τον “Μακεδόνα θεόφιλο της μαρμαρογλυπτικής τέχνης”».

 

Γιώργος Λογοθέτης

 

 

«Αδέσμευτος Τύπος», 09/06/04

 

Το τρόπαιον του Μαραθώνα

«Η μελέτη του τωρινού έργου είναι του αρχιτέκτονα και καθηγητή του Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ. Μανόλη Κορρέ. Σύμφωνα με τον ίδιο “ο Κίων είναι αράβδωτος. Το δε αρχαίο Ιωνικό Κιονόκρανο είναι απλό χωρίς περίτεχνα στοιχεία, διότι την εποχή εκείνη οι Αθηναίοι ήταν συνηθισμένοι στη λιτότητα του δωρικού ρυθμού”.

Πρόκειται για ένα διαχρονικό έργο που θα γράψει τη δική του ιστορία και θα μεταφέρει στις μέλλουσες γενιές μνήμες από την ιστορική εκείνη μάχη των Αθηναίων κατά των βαρβάρων Περσών που επηρέασε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας».

 

 

Ο φιλόλογος, εκδότης και συγγραφέας κ. Γεώργιος Ράπτης από Κατερίνη ο οποίος εξήρε το έργο που επιτελεί ο Ευάγγελος Φυλακτός και έκανε μια ιστορική αναφορά στους Περσικούς Πολέμους, τονίζοντας την ιδιαίτερη ιστορική σημασία της νίκης των Αθηναίων στη Μάχη του Μαραθώνα.

Συγκεκριμένα ανέφερε ο κ. Ράπτης για το έργο αυτό: «είναι ευτύχημα που «Το Τρόπαιον του Μαραθώνος» το φιλοτέχνησε ο εξαίρετος Μακεδόνας γλύπτης Ευάγγελος Φυλακτός στη Θεσσαλονίκη, νέος Λύσσιπος, «ός μόνος προκριθείς εποίει και Αλέξανδρον», και από εδώ πρεπέμπεται στον αρχαίο Τύμβο. Το σημειολογικό του όνομα Ευαγγελίζεται στην ανάγκη να Φυλάξουμε του νέους Μαραθώνες, τις Θερμοπύλες μας, τις Πλαταιές και μαζί μας όλη η Οικουμένη.

 

 

«Ελλάδα», 29/05/06

 

«Ακούμπησα και έκλαψα δίπλα στα μάρμαρα μας», ομολόγησε κάποτε όταν επισκέφτηκε τα γλυπτά στο Βρετανικό μουσείο. «Δεν τους ταιριάζει τόση μοναξιά και εκμετάλλευση. Ο Ευάγγελος Φυλακτός θα φροντίσει να κρατηθεί η ιδέα της επιστροφής των μαρμάρων μας αχνή στις ψυχές των επιγόνων μας».

 

Χρήστος Αγγελόπουλος

 

 

«Ελληνικό Μάρμαρο»

 

«Στην υλοποίηση αυτής της αξιέπαινης πρωτοβουλίας καθοριστικός, οπωσδήποτε, ήταν και ο ρόλος του Ευάγγελου Φυλακτού, που συμπλήρωσε και αναστήλωσε τους μαρμάρινους κίονες που πήραν τη θέση τους στο χώρο της Βασιλικής Β’ των Φιλίππων».

«Οπλισμένος με τη συνέπεια και την σοβαρότητα που τον χαρακτηρίζουν, ο Ευάγγελος Φυλακτός έφερε σε πέρας με απόλυτη επιτυχία ένα ακόμη δύσκολο έργο. Άλλωστε η εκτέλεση τέτοιων σημαντικών εργασιών αναστήλωσης μνημείων, που συνθέτουν την πολύτιμη κληρονομιά μας και απαιτούν απόλυτη ακρίβεια και προσοχή, δεν μπορεί να γίνει παρά μόνο από ανθρώπους που έχουν δώσει δείγματα δουλειάς και έχουν πείσει ότι αντιμετωπίζουν με απόλυτη υπευθυνότητα και επαγγελματισμό παρόμοιες εργασίες». 

 

Εύη Παπαυγέρη

 

 

 

«ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΑΡΜΑΡΟ»

Έργα αναστήλωσης στη Βασιλική Α’ των Φιλίππων από τον Ευάγγελο Φυλακτό

 

«Στα τέλη του 20ου αιώνα, οι δύο κίονες της βόρειας κιονοστοιχίας της Βασιλικής Α’ των Φιλίππων ορθώνονται και πάλι στη θέση τους. Άλλη μια αποστολή βαθιά πολιτιστικού χαρακτήρα, που ο ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΦΥΛΑΚΤΟΣ έφερε σε πέρας με απόλυτη επιτυχία».

«Ο Ευάγγελος Φυλακτός δεν “εκτελεί” ψυχρά επάνω στο μάρμαρο. Παρατηρώντας κανείς τις συγκεκριμένες αναστηλώσεις στους Φιλίππους, διαπιστώνει ότι ο καλλιτέχνης όταν δημιουργεί έργα τόσο μεγάλων απαιτήσεων, τα “ποτίζει” με τη δική του θέρμη και αγάπη για τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Πραγματικά, με τους κίονες της Βασιλικής Α’ και Β’, που δεσπόζουν και πάλι στη θέση τους, μοιάζει σαν να αναζωπυρώθηκε η φλόγα που άναψε πριν 1400 χρόνια στον ιερό αυτό χώρο».

 

Εύη Παπαυγέρη

 

 

«ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» – Αρχαιολογία, 01/04/07

Ο Μακεδόνας της… Ακρόπολης

«Στην Ακρόπολη τον γνωρίζουν μέχρι και οι… πέτρες, καθώς επί τριάντα χρόνια την επισκέπτεται αδιαλείπτως, μελετώντας με πάθος την ιστορία των μνημείων της. Ο συνομιλητής του αντιλαμβάνεται αμέσως ότι γνωρίζει τον Παρθενώνα, το αγαπημένο του –όπως λέει- μνημείο, με κάθε λεπτομέρεια, σαν να τον έχει ψηλαφίσει σπιθαμή προς σπιθαμή. Ο Ευάγγελος Φυλακτός, επιτυχημένος επιχειρηματίας, έφερε την Μακεδονία πιο κοντά στην… Ακρόπολη, αφού είναι ο μαρμαρογλύπτης που συμμετέχει στα αναστηλωτικά έργα του περίφημου μνημείου».

 

Δέσποινα Ντάρτζαλη

 

 

 

«ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΑΡΜΑΡΟ»

Ένα ακόμη έργο – σταθμός στη δημιουργική πορεία του Ευάγγελου Φυλακτού

 

«Ένα επιβλητικό έργο από μάρμαρο, σύμβολο του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, δεσπόζει από τα τέλη Απριλίου στο πανεπιστημιακό Campusστο Mobileτης Νότιας Αλαμπάμα, κάνοντας υπερήφανους όλους τους Έλληνες ως τα πέρατα του κόσμου. Πρόκειται για μια δημιουργία του Ευάγγελου Φυλακτού, που για άλλη μια φορά έδειξε έμπρακτα την άσβεστη αγάπη του για την πολιτιστική μας κληρονομιά και το ενδιαφέρον του να συμβάλλει, με τον τρόπο του, στη διάδοση της. Με αυτό το θαυμάσιο, ακριβές αντίγραφο αρχαίου ελληνικού μνημείου, ο γνωστός μαρμαρογλύπτης από τη Θεσσαλονίκη, έδωσε τη δυνατότητα να φυσήξει ελληνικός άνεμος στη μακρινή αυτή πολιτεία της βόρειας Αμερικής, συγκινώντας βαθιά την ελληνική Ομογένεια».

 

 

«Stone World», Απρίλιος 1993

 

«Many architects , designers and builders in Greece and abroad recognize that the ancient craft of marble sculpting, represented by the wealth of Hellenic art and architecture, is alive and prospecting at Filaktos in Thessaloniki.

Artist Evagelos Filaktos has infused his respect and understanding  of ancient Greek art and Neoclassical architecture into the company’s marble sculptors. Mr. Filaktos produses intricate architectural elements, reproductions of classical sculptures, monuments, ecclesiastical pieces in the Byzantine style, fountains and modern furniture, among other products. The company also specializes in the construction of classical marble columns and can create custom-designed products.

The ability to offer technical advice and adapt the time-honored art of marble sculpting to modern building and design needs has expanded Filaktos’ customer base from Europe to the United States and the Middle East».

 

 

«ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ», 16/02/08

Ο μακεδόνας καλλιτέχνης του μαρμάρου

 

Ο Ναός του Διός στην Αρχαία Ολυμπία

«Μετά από πάρα πολλούς αιώνες στον κατερειπωμένο Ναό του Διός, αναστηλώθηκε ένας κίονας από το Γερμανικό Αρχαιολογικό Ινστιτούτο με μελέτη του Κώστα Ζάμπα. Ο εντυπωσιακός αυτός κίων, Δωρικού ρυθμού, του οποίου οι δύο νέοι σπόνδυλοι φιλοτεχνήθηκαν στα καλλιτεχνικά εργαστήρια «Φυλακτός», δεσπόζει σήμερα στον αρχαιολογικό χώρος της Αρχαίας Ολυμπίας».

 

 

www.patrides.com, 12/05/01

 

OΜακεδόνας μαρμαρογλύπτης που «ξαναχτίζει» τον Παρθενώνα

«Αξίζει, επίσης, να τονισθεί ότι η χειρωνακτική μέθοδος, που χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευαστική ακρίβεια των σπονδύλων, ήταν όπως και στην αρχαιότητα. Τα σύγχρονα μηχανήματα, που διαθέτει η επιχείρηση Φυλακτός χρησίμευσαν μόνο για την βασική μορφή των σπονδύλων».

 

Φωκίωνας Φουντουκίδης

 

 

«Διακοσμητικά Πετρώματα», Απρίλιος 1998

Αναστήλωση Παρθενώνα

 

«Ο κ. Ευάγγελος Φυλακτός, ο γιος του Κωνσταντίνος και όλοι οι μαρμαρογλύπτες της επιχείρησης, στο Καβαλάρι της Θεσσαλονίκης, ξεπέρασαν τον εαυτό τους, καθώς εργάστηκαν με οίστρο και επιμονή, για να επιτύχουν ακρίβειες που φαίνονται ακατόρθωτες για τα σημερινά δεδομένα».

 

 

«Τύπος Θεσ/νίκης», 07/04/02

 

Ευάγγελος Φυλακτός: «Θεματοφύλακας των αρχαίων ελληνικών μνημείων… ‘Αλλωστε ποιος θα φανταζόταν ότι εν έτει 2002, θα υπάρχουν ακόμη κάποιοι που βιώνουν νοερά το αρχαιοελληνικό πνεύμα».

 

Γιώργος Κατσιάνης

 

 

«Μακεδνός»

Μετά από 1400 χρόνια η σμίλη του καλλιτέχνη έκανε το θαύμα της

 

«Πρόκειται για τα περίφημα μάρμαρα της Βασιλικής Β’ των Φιλίππων που κείτονται διάσπαρτα στα ερείπια του βυζαντινού ναού μετά από ένα καταστρεπτικό σεισμό το 6ο αιώνα μ. Χ. Πρόκειται επίσης για τον “τεχνίτη της Θεσσαλονίκης” το φίλο μας Ευάγγελο Φυλακτό που χρόνια τώρα δημιουργεί αθόρυβα με το μάρμαρο μνήμες που θα ζουν για πάντα μέσα στους αιώνες, έτσι απλά τον συγχαίρουμε».

 

ΠέτροςΣύρρης

Fivemarbleart-worksbyEvaghelosFilaktos

 

«A very eminent presentation in the ITE ’92 was made this year by the wll known marble company of EvaghelosFilaktos, although it was his first participation in an international exhibition abroad.

Mr. Filaktos participation had rather the aim at promoting the Hellenic art, history and tradition in the U.S.A. through the fine marble art-works displayed at his stand, than commercial achieve-ments. Finally, Mr. Filaktos‘s participation was met with great with great success. Especially his art-works inspired by Macedonia, were those that most impressed and caused  several discussions among the exhibition visitors».

 

 

«Η Κωακή», 22/02/95

 

Ο Βαγγέλης Φυλακτός, ο ιστορικός γλύπτης από τον Θερμαϊκό…..